آخرین اخبار
کد مطلب: 124060
همزمان با فرارسيدن سالروز فاجعه منا عنوان شد؛
هاشمي رفسنجاني: اشکالي ندارد دستمان را به سمت عربستان دراز کنيم+عکس
تاریخ انتشار : 1395/06/15
نمایش : 3357
هاشمي رفسنجاني براي تداعي خاطرات گذشته خود به دنبال ارتباط با عربستان است و از دست دراز کردن به سمت کشوري که بيشترين ظلم را در حق مسلمانان منطقه و ايران انجام داده است ابايي ندارد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان به نقل از راه دانا؛ سايت شخصي هاشمي رفسنجاني اخيراً مصاحبه اي با وي تهيه و در خروجي اين سايت قرار داده است که نکات قابل توجهي در آن به چشم مي خورد.

 

خبرنگار اين سايت در جايي از اين مصاحبه از هاشمي پرسيده است که شما درباره مرحوم ملک عبدالله چند بار فرموديد که من با تأسي از سيره‌ي نبوي و تواضع و حکمت اسلامي دست اول را به سمت آنها دراز کردم و آنها هم به خوبي گرفتند. آيا درباره‌ي برجام هم اين اتفاق ممکن است بيفتد؟

 

هاشمي در پاسخ به اين سوال مدعي شده: مي‌تواند بيفتد. اگر من رئيس‌جمهور بودم - البته نه الان، آن موقع رئيس‌جمهور بودم- مشکلي را جلوي خودم نمي‌ديدم. وقتي چيزي را مي‌فهميدم که مصلحت است، عمل مي‌کردم. الان آقاي روحاني به آن وضعي که من بودم، نيست. اين کار عملي است و من فکر مي‌کنم عربستان را خاضع کردن خيلي سخت نيست.

 

خبرنگار در ادامه باز هم بر عربستان تأکيد کرده و مي پرسد: جسارتاً صريح‌تر سوال را بگويم. به نظر جناب‌عالي باز هم ما بايد دست اول را به سمت آنها دراز کنيم؟
پاسخ هاشمي در ادامه قابل توجه است؛ وي گفته اگر لازم باشد، چه اشکالي دارد؟ قبلاً اين کار را کرديم. آقاي ظريف مکرر گفته که ما آماده‌ايم هر جا که لازم باشد، مذاکره کنيم.

 

اين پاسخ هاشمي در حالي است که اين روزها سالگرد فاجعه منا فرا رسيده است؛ فاجعه اي که طي آن بيش از 9 هزار نفر از حجاج بيت الله به خاطر بي تدبيري عربستان و نبود قطراتي آب جان خود را از دست دادند که در اين ميان حدود 400 نفر از زائران ايراني نيز جان خود را از دست دادند.

 

با اين حال عربستان در اولين اقدام حتي حاضر به عذرخواهي نشده و جنازه شهداي منا را به کشور تحويل نداد اما در نهايت با تذکر جدي رهبر انقلاب عربستان از مواضع خود کوتاه آمده و پيکر شهدا را تحويل داد.

 

از طرف ديگر با گذشت يک سال از اين فاجعه هنوز عربستان خسارت زائران ايراني را پرداخت نکرده و حتي در يک اقدام فرار به جلو اعلام کرد که عامل اين حادثه زائران ايراني و بي نظمي آنها بوده است.

 

عربستان بعد از اقدامات کارشکنانه در امور برجام در نهايت با لابي هاي گسترده قيمت نفت جهاني را پايين کشيد و حتي حاضر شد تا مدت ها نفت خود را با قيمتي نازل تر براي ضربه زدن به اقتصاد کشور به فروش برساند.

 

جنايات عربستان در يمن نيز بر کسي پوشيده نيست تا جايي که بيش از يک سال است مردم مظلوم يمن زير بدترين موشک ها و بمباران عربستان سعودي هستند.

 

در جريان حج امسال هم که کارشکني هاي عربستان باعث شد تا حج تبديل به يک امر سياسي شده و مردم ايران امسال از حضور در اين مراسم محروم شوند؛ عربستان شروط توهين آميزي را براي حج گذاران قرار داده بود که سازمان حج و زيارت زير بار پذيرش اين شروط نرفت.

 

با اين حال باز هم هاشمي رفسنجاني براي تداعي خاطرات گذشته خود به دنبال ارتباط با عربستان است و از دست دراز کردن به سمت کشوري که بيشترين ظلم را در حق مسلمانان منطقه و ايران انجام داده است ابايي ندارد.

انتهيا پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس